Raoul

Teammanager team welkom

Raoul werkt inmiddels meer dan 6 jaar bij Dynamo. Begonnen als stagiair in Oud-Oost en vervolgens als maatschappelijk werker op IJburg is hij uiteindelijk bij Buurtteam Amsterdam Oost terechtgekomen als coördinator registratie- en aanmeldteam.  Hij gaf leiding aan het aanmeldteam en hield zich bezig met verschillende stedelijke neventaken, de registratiekwaliteit en werkprocessen binnen het buurtteam. Dankzij een interne verandering is zijn functie nu uitgebreid en is team welkom ontstaan. Wat is team welkom? En wat houdt zijn functie als teammanager team welkom in?

 

"Met het team van Buurtteam Amsterdam Oost heeft de Amsterdammer te maken met een klein en overzichtelijk team in plaats van steeds wisselende contactpersonen. Dit bevordert vertrouwen, toegankelijkheid en veiligheid!"

Raoul, teammanager team welkom
 

Team welkom

 

 

 

 

 

 

 

 

Team welkom bestaat uit het team receptiemedewerkers en aanmeldteam van Buurtteam Amsterdam Oost. Raoul legt uit: “Team welkom vormt de voorkant van ons buurtteam. De eerste indruk is heel belangrijk! Mijn doel is dat ze goed op elkaar afgestemd raken. Ze werken intensief samen en hebben directe lijntjes. Samen zijn ze een spin in het web rondom signalen. Ze hebben met alle disciplines contact en veel informatie komt altijd weer bij hen terecht. Ook Amsterdammers die tussen wal en schip vallen komen vaak bij team welkom terecht voor informatie en advies. Wij helpen deze Amsterdammers met de juiste informatie weer (intern of extern) op weg.”

Functie teammanager team welkom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Betrokkenheid

Voor Raoul is het vergroten van de betrokkenheid van team welkom bij het buurtteam een belangrijk punt. “Het is belangrijk dat team welkom meegenomen wordt in de inhoud van Buurtteam Amsterdam Oost. Hierdoor zijn ze beter op de hoogte van wat het buurtteam aan de achterkant doet, kunnen ze meer vragen al aan de voorkant beantwoorden en weten ze wie ze voor welke hulpvraag moeten hebben. Op die manier kunnen we het contact met Buurtteam Amsterdam Oost voor de Amsterdammer zo laagdrempelig mogelijk laten voelen.”

 

Sneller schakelen

Daarnaast is hij bezig met het koppelen van de receptie aan het sociale registratiesysteem MyNeva, zodat de zij aan de voorkant meer praktische vragen kunnen beantwoorden. “We gaan binnenkort ook werken met Bubble, een technisch telefonieprogramma welke gekoppeld wordt aan MyNeva. Het telefoonnummer waarmee iemand belt wordt gescreend, we zien direct of deze Amsterdammer al een openstaand dossier heeft bij iemand en kunnen vervolgens sneller schakelen!”, vertelt Raoul enthousiast.

 

Team welkom beter positioneren in de stad
“Het is bijzonder dat wij een apart team van receptie en aanmelden hebben. Ik merk dat er vanuit de sociale basis een hoge drempel is om contact met het Buurtteam Amsterdam op te nemen. Dit wil ik graag veranderen door persoonlijk uit te leggen hoe bereikbaar wij zijn en op welke manieren. Dus hoe wij aan de voorkant werken, dat ze laagdrempelig met ons kunnen sparren en dat we mee kunnen denken over het eventueel beleggen bij een andere organisatie. Belangrijk vind ik dat ze weten dat ze ons erbij kunnen halen om gezamenlijk te overleggen wat het beste is voor de Amsterdammer en wie welke rol daarin gaat spelen.”

 

 

Buurtteam Amsterdam Oost

Vragen of hulp nodig?

Heb je vragen over bijvoorbeeld: zorg, geld, wonen, werk, meedoen, gezondheid of veiligheid? Het buurtteam staat voor je klaar, onze hulp is gratis!

Buurtteam Amsterdam Oost

Ook werken bij Dynamo?

Op zoek naar een betaalde baan, stageplek of vrijwilligerswerk? Bekijk ons aanbod!

Werken bij Dynamo

Werken bij

Nieuwsgierig geworden?

Lees meer Even voorstellen verhalen van medewerkers, vrijwilligers en samenwerkingspartners van Dynamo over wat zij doen en raak geïnspireerd.

Even voorstellen